Aflevering 3 stuks Pacton opleggers

In februari 2024 nemen wij in totaal 3 stuks Pacton opleggers in gebruik. Het gaat om:

  • 1 stuks huifgesloten huifcity-oplegger
  • 2 stuks platte, 3-assige opleggers

Pacton 2-assige, 1-as gestuurde huifcity-oplegger:
Deze oplegger werd aangekocht als uitbreiding en kan dankzij de korte lengte niet alleen achter onze normale trekkers gekoppeld worden, maar ook met de 4 kraantrekkers in ons wagenpark getrokken worden. Handig voor vervoer van schakelkasten of machines! Om de oplegger multifunctioneel inzetbaar te houden, kan aan de achterzijde ook een meeneemheftruck opgehangen worden. Het contragewicht (kopschot) hiervoor bedraagt ca. 700 KG.

Assen en vering: Uitgevoerd met 2 starre, luchtgeveerde assen. Technisch draagvermogen per as betreft 11.000 KG. Aslasten zijn per aslijn uitleesbaar via het Wabco Smartboard. De achterste as gemonteerd op een draaikrans en gestuurd door middel van een stang vanaf de koppeling (Tridec). De voorste as is voorzien van een volautomatische aslift geschakeld via EBS, met schakelaar voor gedwongen zakken (= asliftsysteem:UIT). Inclusief wegrijhulpfunctie middels 3x rempedaal.

Schuif-hefkap: Het dak kan zowel naar voren (meeschuivende klapbare achterbalk 126 mm hoog) als naar achteren opengeschoven kan worden met een meelopende voorbalk, afgesloten met een wit “Carapax” dakzeil. Het dak is 450 mm hefbaar, mechanisch bediend d.m.v. hefboompomp welke op elke hoek afzonderlijk te heffen is. Het betreft een dak in versterkte uitvoering t.b.v. LS-certificaat.

Achterportaal: De oplegger is voorzien van Pacton stalen strongline XL achterportaal met extra draaibare en uitneembare (verzinkte) dwarstoog onder de klapbalk zodat het dak te heffen is bij gesloten deuren.
De achterstijlen zijn links en rechts ca. 450 mm manueel uitdraaibaar.

Pacton 3-assige open opleggers (2x):

Ter vervanging van onze 2 huidige verouderde opleggers, zijn 2 splinternieuwe Pacton platte opleggers van 1350 cm in aanbouw. De opleggers zijn beide voorzien van 3 starre assen en worden in februari 2024 verwacht.

De laadvloerlengte bedraagt ca. 1350 cm met op diverse posities twistlocks, zodat ook containers snel en veilig geladen kunnen worden. In het randprofiel alsook in het midden van de laadvloer zijn daarnaast op diverse posities rongkokers, bindringen en rongstraten voorzien ten behoeve van ladingzekering.

Onder de laadvloer zijn aan beide zijden ruime afsluitbare RVS gereedschapskisten voorzien en eveneens handige opbergingsmogelijkheden gemaakt, voor bijvoorbeeld hout, rongen of oprijbruggen. Om de opleggers multifunctioneel inzetbaar te houden, kan aan de achterzijde ook een meeneemheftruck opgehangen worden. Voor het laden van brede lasten zijn zowel verbreders, als breedteborden voorzien.

De opleggers zijn voorzien van een dubbele rijstand, zodat de opleggers achter de meeste trekkers passen. De twee rijhoogtes zijn als volgt, gemeten a/d achterzijde v/d laadvloer en afhankelijk van het gekoppelde voertuig en de benodigde rijhoogte/bodemvrijheid:

  • Rijhoogte laag: Ca. 102 cm (Let op: Gemeten a/d achterzijde v/d laadvloer)
  • Rijhoogte hoog: Ca. 115 cm (Let op: Gemeten a/d achterzijde v/d laadvloer)

« Terug naar alle nieuwsberichten