juli 2020
Wetswijziging omtrent inzet werkbak / manbak / werkplatform
Per 01-07-2020 heeft de overheid het beleid rondom inzet van de hangende manbak ofwel werbak aangescherpt. De inzet van de manbak stond al enige tijd ter discussie, na diverse malen de datum op te schuiven is per 01-07-2020 het volgende van kracht:
Inzet van werkbakken en werkplatforms is alleen toegestaan wanneer:
Let op! Het verzorgen van het werkplan, het verkrijgen van goedkeuring en het aanmelden van de werkzaamheden is de taak van u als de opdrachtgever voor de werkzaamheden. Dit betekent dat onze kraanmachinisten geen werkzaamheden mogen en zullen verrichten wanneer u niet aan deze voorwaarden heeft voldaan.
Zoals hierboven omschreven is het gebruik van de werkbak aanzienlijk beperkt.
Wij kunnen u uiteraard adviseren en/of assisteren bij het bepalen van de juiste inzet.
Daarnaast kunnen wij ook een tweetal alternatieven bieden:
juni 2020
Aanschaf 'Non-Marking' wielhoezen
Vrijwel dagelijks transporteren en (ver)plaatsen wij allerhande machines. Naast de inzet van vrachtauto's voorzien van autolaadkraan wordt ook steeds regelmatiger onze mini-verreiker ingezet voor allerhande inpandige werkzaamheden.
Om die reden hebben wij onze verreiker voorzien van afneembare 'Non-Marking' wielhoezen. Zo voorkomen we zwarte bandensporen en houden we vuil buiten!
juni 2020
JTST investeert in 'OX' hijsmiddelen
De afgelopen jaren heeft de autolaadkraan zich steeds meer bewezen als waardige vervanger voor de lichte telekraan. In het bijzonder na de aanschaf van twee stuks zware autolaadkranen in ons wagenpark. Om die reden hijsen wij steeds vaker objecten die afwijken van de norm. Het bleek haast onmogelijk om voor iedere object het juiste hijsmiddel te verkrijgen. Om die reden hebben wij besloten te investeren in een modulair hijssysteem dat bijna oneindig uitgebreid kan worden afhankelijk van de behoefte. Inzet als uithouder van minimaal 50 cm tot (op dit moment) 1050 cm, of ombouwen naar vierkant of rechthoekig hijsframe, vrijwel alles is mogelijk.
Op dit moment was de behoefte twee zware uithouders van ieder 550 cm lang, dus de eerste delen van de set zijn aangeschaft. Door de jaren heen kunnen diverse delen steeds op korte termijn besteld worden om altijd het juiste hijsgereedschap te hebben.
[update 19-06-2020] Inmiddels is de eerste uitbreiding besteld: 2 stuks 'sections' van 50 CM inzetbaar vanaf week 26 ! De langste uithouder kan nu dus ingezet worden op 1150 cm lang. De langste lengte bij inzet van 2 stuks wordt hiermee vergroot naar 600 cm.
februari 2020
Keuring hijs- en hefmiddelen intern + extern
In februari 2020 hebben wij ons intern materieelbeheer uitgebreidt door onze eigen technische man op te laten leiden om hijs- en hefmiddelen volgens TCVT/W1-02 norm te mogen/kunnen keuren. Hiermee zijn wij in mindere mate afhankelijk van derden.
Wij kunnen daarnaast ook onder ons klantenbestand hijs- en hefgereedschappen keuren. Zo kunnen we bijvoorbeeld voordelig werkvoorbereiding op locatie combineren met noodzakelijke keuringen en reparaties.
januari / februari 2020
JTST goes USA!
Eind 2019 kwam één van onze klanten op bezoek met de vraag: Hoe ver gaan jullie voor de klant? 'Zo ver als dat nodig is' is dan het nuchtere Achterhoekse antwoord...., Enkele weken later zat een van onze medewerkers in het vliegtuig naar de USA om enkele weken te assisteren bij een onderhoudsklus aan een tweetal machineparken..
Een goed voorbeeld van de klant van A tot Z bedienen, of het nu transport of (technische) dienstverlening betreft. Vrijwel alles is mogelijk!
januari 2019
Overname / in gebruikname wagenpark uit klantenbestand
Begin 2019 hebben wij het wagenpark van een van onze klanten overgenomen. Het betreffen 3 vrachtauto's voorzien van autoaadkraan en 2 vrachtauto's voorzien van NCH-kabelinstallatie. Daarnaast zijn alle vrachtauto's voorzien van aanhangwagens en diverse hulpmiddelen.
Vele bedrijven hebben om uiteenlopende redenen ooit besloten om een eigen wagenpark aan te schaffen, maar veelal blijkt dit niet (meer) rendabel of wenselijk te zijn. Denk hierbij aan gebrek aan kwaliteit of kennis, rendabiliteit, flexibiliteit, etc, etc. Inmiddels hebben wij bij diverse klanten het volledige transport (en de regie) uit handen genomen om het rendabel en perfect te kunnen regelen.
Wilt u weten of het eigen wagenpark nog rendabel is?
Loopt u tegen problemen aan? ( flexibiliteit, kennis, kwaliteit, etc? )
Overweegt u of een nieuwe investering in het wagenpark nog rendabel is?
Aarzel niet om dan eens contact op te nemen met ons!
mei 2018
Aflevering DAF NewXF nr.3!
Zaterdag 5 mei 2018 hebben wij de laatste trekker uit een serie van drie stuks ontvangen. Ook deze trekker (4x2) heeft een schotelhoogte van 91 centimeter.
De vrachtwagen is voorzien van een 11 liter 450PK sterke motor, hefschotel, standkachel, standairco, Adaptive Cruise Control met LDW en AEBS, Predictive Cruise Control, Corner Eye, etc, etc.
(Foto: Ben Tieben)
februari 2018
Aflevering DAF NewXF 4x2 trekker
Zaterdag 17 februari 2018 hebben wij de tweede trekker uit een serie van drie stuks ontvangen. De 4x2 trekker heeft wederom een schotelhoogte van 91 centimeter.
Ingeruild is de BR-TT-69, welke bijna anderhalf miljoen kilometer achter de rug heeft en daarmee zijn dienst bewezen heeft.
februari 2018
Aflevering DAF NewXF 4x2 trekker
Zaterdag 3 februari 2018 hebben wij de eerste trekker uit een serie van drie stuks ontvangen. De 4x2 trekker heeft een schotelhoogte van 91 centimeter.
Daarnaast is hij voorzien van een 11 liter 450PK sterke motor, hefschotel, standkachel, standairco, Adaptive Cruise Control met LDW en AEBS, Predictive Cruise Control, Corner Eye, etc, etc.
januari 2018
RTL Transportwereld - JTST edition -
Begin januari hebben wij, in samenwerking met Van Ginkel Trucks ( Ginaf ), Lako Eibergen ( Palfinger ) & Tuwi Metaalbewekingsmachines ( gastvrijheid ) opnames gemaakt voor RTL Transportwereld.
Het betreft een item over de Ginaf voorzien van Palfinger 165 t/m autolaadkraan.
Het resultaat was zondag 28 januari te zien om 17.00 uur.
Hieronder een link naar de video:
JTST- RTL Transportwereld (Facebook) december 2017
december 2017
Aflevering Ginaf 5250 CTSE + Palfinger PK 165.002 TEC 7
Zaterdag 16 december 2017 afgeleverd; Onze nieuwe Ginaf bakwagen met Palfinger autolaadkraan.
De machine zal voornamelijk worden ingezet voor het plaatsen van zware lasten zoals kantbanken, scharen, betonputten, mavoboxen en trafo's. Daarnaast zal hij dankzij de jib en lier regelmatig in montagewerkzaamheden te vinden zijn.
Euro 6 Ginaf 5250 CTSE
oktober 2017
Aflevering Manitou MT 420 Verreiker
juni 2017
Ons tweede begeleidingsvoertuig, ditmaal ook BF3 uitgevoerd om begeleiding in Duitsland te kunnen doen. De laatste opbouwwerkzaamheden zullen begin juli verricht worden, dus volgen er nog nieuwe foto's op de site!
mei 2017
De laatste twee uit een serie van drie stuks, welke afgezien van de zeilen identiek zijn.
april 2017
28 april hebben wij wederom een nieuwe Schmitz in ontvangst genomen. De oplegger is verhoog- en verbreedbaar en voorzien van 'kooi-aapaansluiting'. Er volgen in de komende weken nog twee stuks.
april 2017
Zaterdag 8 april 2017 hebben wij twee nieuwe DAF trekkers met een schotelhoogte van 91 cm in ontvangst genomen.
Met een 13 liter 460PK sterke motor, hefschotel, standkachel, standairco, Adaptive Cruise Control met LDW en AEBS, Predictive Cruise Control, Corner Eye, etc, etc. zijn ook deze trekkers uitgerust naar 'JTST maatstaven'.
Deze trekkers vormen een uitbreiding van onze vloot. Daarnaast zijn er nog drie nieuwe schuifzeilenopleggers onderweg. Twee daarvan komen er achter deze trekkers.
februari 2017
Met ingang van februari zijn wij te vinden op onze nieuwe locatie aan de Broekstraat 39 in Aalten. Vanaf hier hopen wij de komende jaren ons bedrijf verder voort te bouwen.
januari 2017
Faymonville TeleMAX uitschuifbare plateauoplegger. De oplegger staat op drie 10 tons SAF assen met 245/70R17,5 Goodyear banden in dubbelluchtmontage. De assen zijn allen gemonteerd op draaikransen en worden gedwongen hydraulisch gestuurd. Met een koppeldruk van 18 ton bedraagt het totaal nuttig laadvermogen van de oplegger meer dan 36 ton. De laadvloerhoogte in beladen toestand bedraagt 1.060 mm. Aan de voorzijde van de oplegger een stalen kopschot, waarvan het bovenste deel afneembaar is. De laadvloer bestaat uit hardhouten vloerdelen ondersteund met stalen omega profielen. In het randprofiel alsook in het midden van de laadvloer zijn op overeengekomen posities rongkokers, bindringen, twistlock aansluitingen en rongstraten voorzien, ten behoeve van ladingzekering. De gehele staalconstructie van deze oplegger is grondig geconserveerd volgens Faymonville’s MAXProtect methodiek. De 13,5 meter lange oplegger is dubbel uitschuifbaar tot een totale lengte van ca. 30 meter! In het uitschuifgedeelte is een vaste stalen tussentafel gemonteerd ter ondersteuning van de lading. De oplegger wordt geleverd inclusief een set aluminium opritten, te haken aan de achterzijde van de oplegger, een set gegalvaniseerd stalen rongkokers etc. etc. Onder de laadvloer zijn aan beide zijden ruime afsluitbare RVS gereedschapskisten voorzien en zijn er ten behoeve van de opritten en rongkokers handige opbergingsmogelijkheden gemaakt eveneens uit RVS!
november 2016
Deze maand is onze derde nieuwe Hiab Moffett meeneemheftruck afgeleverd.
Hefvermogen 2500 kg, hefhoogte 404 cm, 3-wiel aangedreven, 4-weg rijrichting, etc.
Uitgevoerd in Pro Future uitvoering: zuinig (tot 32% zuiniger dan de 'oude machines'), schoon en stil !!
oktober 2016
Deze twee-assige DAF is o.a. voorzien van Adaptive Cruise Control met LDW en AEBS, Predictive Cruise Control, krachtige MX-11 motor met 440 pk, standairco, extra verlichting, hefschotel.
september 2016
Afgelopen week hebben wij wederom een nieuwe Schmitz in ontvangst genomen. Deze trailer vormt een uitbreiding in het wagenpark. De oplegger is verhoog- en verbreedbaar en voorzien van 'kooi-aapaansluiting'.
mei 2016
Sommigen hadden hem op de Gehaktballendag van Bakker Bedrijfswagens Doetinchem wellicht al gezien: Onze nieuwe Daf!
Deze trekker is voorzien van een hefschotel en twee vangmuilen. Zo kunnen wij vrijwel alle opleggers, diepladers, wipkarren en schamelaanhangwagens trekken met één auto! Daarnaast is het ook mogelijk om 'getrokken machines' te transporteren met deze auto.
maart 2016
Afgelopen week hebben wij twee nieuwe Schmitzen in ontvangst genomen. Deze trailers vormen een uitbreiding in het wagenpark. De opleggers zijn verhoog- en verbreedbaar en voorzien van kooi-aapaansluiting.
november 2015
Zaterdag 14 november is onze vijftiende DAF afgeleverd, Een nieuwe Euro 6 trekker in de Bakker Winner Edition. De trekker is voorzien van een hefschotel zodat al onze opleggers erachter passen.
juni 2015
Wij werden gevraagd om deze oude tank te transporteren voor de Farm & Country Fair 2015.
april 2015
april 2015
Onze nieuwe kraanwagen was te zien op de opening van het nieuwe pand van Ten Damme. Een jaar nadat het pand van Ten Damme afbrandde, is het nieuwe pand dan eindelijk gereed.
Wij hielpen graag mee aan de opening van dit mooie pand!
april 2015
Zaterdag 18 april is onze nieuwe trekker afgeleverd. Deze trekker vormt een uitbreiding in ons wagenpark en is de veertiende DAF.
april 2015
Zaterdag 11 april is onze nieuwe kraanauto afgeleverd. De auto is voorzien van een 53 t/m Palfinger kraan en Ginaf HydroAxle vooras. Daarnaast hebben wij een 3-assige wipkar gebouwd om de combinatie compleet te maken.
april 2015
Nu onze oude huifcombi inmiddels bijna 1.300.000 kilometers achter de rug had, was het tijd voor vervanging. Deze hebben wij gevonden in een nieuwe Daf XF met aluminium opbouw door Elcar.
De huifcombi heeft 38 palletplaatsen met een maximaal rijdbare binnenhoogte van 3.00 meter
Daarnaast is de combi verbreedbaar, waarmee hij in totaal tot 3.00 meter breed kan worden.
Om snel te kunnen laden en lossen is de auto voorzien van doorlaadklep en kooiaapaansluiting.
februari 2015
Op de valreep zijn op zaterdag 28 februari 2015 toch nog net vóór maart onze 2 nieuwe Hiab Moffett meeneemheftrucks afgeleverd.
Hefvermogen 2500 kg, hefhoogte 404 cm, 3-wiel aangedreven, 4-weg rijrichting, etc.
Uitgevoerd in Pro Future uitvoering: zuinig (tot 32% zuiniger dan de 'oude machines'), schoon en stil !!
Deze twee (voorraad)opleggers zijn inmiddels in gebruik genomen, 3.00 meter binnenhoogte en uiteraard voorzien van Tüv-ladungsicherungszertifikat.
De ingeruilde Krone Big X Cargo (hakselaar met aangebouwde kipper-bunker) van Jansen-Wijhe heeft een nieuwe eigenaar gevonden in Turkije. Wij vervoerden het 17.25 meter lange, 3.50 meter brede en 4.00 meter hoge gevaarte met onze 2-assige Doll Eurodieplader vanaf Broekland naar de haven in Zeebrugge, België.
Op zaterdag 23 november 2013 mochten we onze tweede Euro 6 in ontvangst nemen. Een CF deze keer. De Low-Deck trekker is voorzien van een pneumatische hefschotel en een luchtgeveerde vooras. Chauffeur Barry is dik tevreden met zijn tweede nieuwe trekker in een jaar tijd.
Op zaterdag 12 oktober 2013 hebben we een nieuwe DAF XF 4x2 Low Deck-trekker in gebruik genomen, onze eerste vrachtwagen in Euro 6 uitvoering.
De trekker is, - net als de eerder geleverde DAF CF- voorzien van een in hoogte verstelbare schotel.
Op 19 oktober 2012 hebben we een nieuwe Doll 2-assige Euro-dieplader in ontvangst genomen.
Deze is voorzien van een onafhankelijke wielophanging en een hoogte van het onbeladen asstel van slechts 85 cm. De dieplader heeft een laagste rijhoogte van slechts 36 cm in het lage deel, handig voor hoge lading dus! Tevens kan de lengte onderin het lage deel, van 670 cm in ingeschoven toestand, vergroot worden door de buitenliggers uit te schuiven. Hierdoor wordt de lengte onderin maximaal 1740 cm.
De nek van de dieplader is afneembaar, waardoor machines ook vanaf de voorzijde geladen kunnen worden.
Op 1 september hebben we een nieuwe DAF CF 4x2 Low Deck trekker in gebruik genomen. De trekker is voorzien van een hefschotel en daarmee multi-functioneel inzetbaar:
Normale huifoplegger, platte oplegger, mega-oplegger, euro-dieplader, semi-dieplader, kortom:
Alles past erachter!
juni 2011
Nieuwe 3-assige trekker + 3-assige gestuurde semi-dieplader met verhoogbare/verbreedbare huif in gebruik genomen.
januari 2011
Metaflex Aalten kreeg op 26 januari een nieuwe bovenloopkraan.
Ons werd gevraagd of wij die konden plaatsen.
december 2010
Wanneer je -zoals hier bij het Borchuus te Varsseveld- niet bij de kant van het gebouw kunt komen waar je eigenlijk zou moeten staan om de ruit te kunnen zetten, kun je altijd nog aan de andere kant van het gebouw gaan staan.Vervolgens hebben we de binnenbeglazing geplaatst op de manier waarop normaal gesproken buitenbeglazing geplaatst wordt.
meer informatie vind u hier .
augustus 2010
Sinds enige tijd heeft Jos Tolkamp Speciaal Transport de beschikking over een nieuwe kraanwagen: 8x2 bakwagen met HMF-6020 kraan. Deze kraanwagen is uitgerust met JIB en een aparte glas-JIB, waardoor deze in combinatie met onze glaszuiger zeer geschikt is voor het plaatsen van glas.
Meer informatie over deze nieuwe kraanwagen 8x2 vindt u hier.